четвртак, 10. март 2011.

INKLUZIVNO OBRAZOVANJE


Škola je dužna da upiše svako dete sa područja škole. Novim Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (ZOSOV) ukinuta je „kategorizacija“ dece sa smetnjama u razvoju. Sada deca sa smetnjama u razvoju imaju pravo na obrazovanje u:
  1. Redovnom sistemu obrazovanja i vaspitanja
  2. Redovnom sistemu uz pojedinačnu ili grupnu dodatnu podršku
  3. Posebnoj predškolskoj grupi ili školi
Odluku o vrsti škole koju će dete sa smetnjama u razvoju pohađati je isključivo na roditeljima odnosno starateljima, ali i na hraniteljima koji su rešenjem ovlašćeni za dužnost neposrednog startelja uz saglasnost nadležnog centra za socijalni rad shodno Porodičnom zakonu. Izabrani lekar ima mogućnost da predloži školovanje deteta u posebnoj grupi ili školi, ali roditelj odnosno staratelj nije u obavezi da postupi po ovom predlogu, odnosno imaju slobodu da biraju vrstu škole u kopju će upisati dete.


Kada je dete upisano u školu, stručna služba (psiholog i pedagog) vrše procenu spremnosti deteta za školu kako bi se utvrdile potrebe deteta za podrškom u cilju optimalnog razvoja i učenja. Procena deteta sa motoričkim i čulnim smetnjama i teškoćama u komunikaciji mora biti organizovana i izvedena tako da uvaži detetove potrebe i pronađe načine ispitivanja na koje dete može da odgovori. Ovo se odnosi i na decu sa oštećenjem sluha kada je potrebno obezbediti tumača za znakovni jezik. Nakon ove provere spremnosti deteta, škola može da utvrdi potrebu za donođenjem individualnog obrazovnog plana (IOP) ili dodatnom podrškom za obrazovanje. Ukoliko dodatna podrška zahteva finansijska sredstva, škola ili porodica upućuju pisani zahtev izabranom lekaru nadležnog doma zdravlja, čime započinje proces procenepotreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške koje utvrđuje interresorna komisija. Ovu komisiju čine predstavnici obrazovnog sistema, sistema zdravstvene i socijalne zaštite. Škola treba da obezbedi uklanjanje fizičkih i komunikacijskih prepreka kao i da donese IOP za dete kome je usled socijalne uskraćenosti,smetnji u razvoju, invaliditeta i idrugih razloga potrebna dodatna podrškau obrazovanju i vaspitanju.

Cilj IOP je postizanje optimalnog uključivanja deteta u redovni obrazovno-vaspitni rad i osamostaljivanje u vršnjačkoj grupi. IOP-om se utvrđuje prilagođen i obogaćen način obrazovanja deteta.

Нема коментара:

Постави коментар

Pišite, komentarišite, predlažite, kritikujte, postanite član ovog foruma.
Vaš mali komentar može biti veliki doprinos uspostavljanju boljitka za veselo detinjstvo svakog deteta.

Materijal za ovaj blog nije nastao preko noći. Nevolja nemuštog dečaka dodeljenog nam na hraniteljstvo dovela nas je do spoznaje o jednom, do tada nepoznatog segmenta društvene zajednice. Prve godine hraniteljskog rada činili smo greške. Tokom daljeg rada shvatili smo da se uspeh u hraniteljstvu, kao i u bilo kom drugom poslu, ne dešava slučajno. „Moć pozitivne misli“ i „Uspeh pomoću pozitivnog mentalnog stava“ uvrstili smo među osnovne principe koji dovode do uspeha.
Zahvaljujem se kolegijalnoj podršci mojih saradnika (Martin Sladok, Čigoja Jasmina i Milankov Stevan) koji su mi pomogli da premostim kritične momente kada sam nailazio na potpuno nerazumevanje naše sredine.
Zahvaljujem se i bližim saradnicima koji su čvrsto podržali osnivanje UHP „ISKRICA“ kao i osnivanje Asocijacije hranitelja i usvojitelja „Porodica plus“.
Zahvaljujem se svima koji su pomogli osnivanje Saveza hranitelja Srbije "Više od porodice".
Molim Božji blagoslov za sve dobre ljude koji su deo sebe podarili mladom ljudskom biću.


Powered By Blogger