Škola je dužna da upiše svako dete sa područja škole. Novim Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (ZOSOV) ukinuta je „kategorizacija“ dece sa smetnjama u razvoju. Sada deca sa smetnjama u razvoju imaju pravo na obrazovanje u:
Kada je dete upisano u školu, stručna služba (psiholog i pedagog) vrše procenu spremnosti deteta za školu kako bi se utvrdile potrebe deteta za podrškom u cilju optimalnog razvoja i učenja. Procena deteta sa motoričkim i čulnim smetnjama i teškoćama u komunikaciji mora biti organizovana i izvedena tako da uvaži detetove potrebe i pronađe načine ispitivanja na koje dete može da odgovori. Ovo se odnosi i na decu sa oštećenjem sluha kada je potrebno obezbediti tumača za znakovni jezik. Nakon ove provere spremnosti deteta, škola može da utvrdi potrebu za donođenjem individualnog obrazovnog plana (IOP) ili dodatnom podrškom za obrazovanje. Ukoliko dodatna podrška zahteva finansijska sredstva, škola ili porodica upućuju pisani zahtev izabranom lekaru nadležnog doma zdravlja, čime započinje proces procenepotreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške koje utvrđuje interresorna komisija. Ovu komisiju čine predstavnici obrazovnog sistema, sistema zdravstvene i socijalne zaštite. Škola treba da obezbedi uklanjanje fizičkih i komunikacijskih prepreka kao i da donese IOP za dete kome je usled socijalne uskraćenosti,smetnji u razvoju, invaliditeta i idrugih razloga potrebna dodatna podrškau obrazovanju i vaspitanju.
Cilj IOP je postizanje optimalnog uključivanja deteta u redovni obrazovno-vaspitni rad i osamostaljivanje u vršnjačkoj grupi. IOP-om se utvrđuje prilagođen i obogaćen način obrazovanja deteta.
- Redovnom sistemu obrazovanja i vaspitanja
- Redovnom sistemu uz pojedinačnu ili grupnu dodatnu podršku
- Posebnoj predškolskoj grupi ili školi
Kada je dete upisano u školu, stručna služba (psiholog i pedagog) vrše procenu spremnosti deteta za školu kako bi se utvrdile potrebe deteta za podrškom u cilju optimalnog razvoja i učenja. Procena deteta sa motoričkim i čulnim smetnjama i teškoćama u komunikaciji mora biti organizovana i izvedena tako da uvaži detetove potrebe i pronađe načine ispitivanja na koje dete može da odgovori. Ovo se odnosi i na decu sa oštećenjem sluha kada je potrebno obezbediti tumača za znakovni jezik. Nakon ove provere spremnosti deteta, škola može da utvrdi potrebu za donođenjem individualnog obrazovnog plana (IOP) ili dodatnom podrškom za obrazovanje. Ukoliko dodatna podrška zahteva finansijska sredstva, škola ili porodica upućuju pisani zahtev izabranom lekaru nadležnog doma zdravlja, čime započinje proces procenepotreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške koje utvrđuje interresorna komisija. Ovu komisiju čine predstavnici obrazovnog sistema, sistema zdravstvene i socijalne zaštite. Škola treba da obezbedi uklanjanje fizičkih i komunikacijskih prepreka kao i da donese IOP za dete kome je usled socijalne uskraćenosti,smetnji u razvoju, invaliditeta i idrugih razloga potrebna dodatna podrškau obrazovanju i vaspitanju.
Cilj IOP je postizanje optimalnog uključivanja deteta u redovni obrazovno-vaspitni rad i osamostaljivanje u vršnjačkoj grupi. IOP-om se utvrđuje prilagođen i obogaćen način obrazovanja deteta.
Нема коментара:
Постави коментар
Pišite, komentarišite, predlažite, kritikujte, postanite član ovog foruma.
Vaš mali komentar može biti veliki doprinos uspostavljanju boljitka za veselo detinjstvo svakog deteta.