Javno zastupanje je akt ili proces podrške određenoj temi ili rešavanju problema, proces koji uključuje serije političkih akcija (misli se na širi kontekst a ne na uži i banalizovani) koje sprovode organizovani građani kako bi transformisali odnose moći. To podrazumeva javni govor radi privlačenja pažnje zajednice prema važnom pitanju i usmeravanju donosioca odluka prema rešenju ili, ako hoćete, to je rad sa drugim ljudima i organizacijama na promenama.
Javno zastupanje se definiše kao promocija neke ideje ili uticanje na politiku, finansijske tokove i druge političke određene aktivnosti. Sigurno ne predstavlja jednokratnu aktivnost. Na protiv, to je proces delovanja sa ciljem postizanja poželjnih promena u društvu kako bi odnosi moći i raspodele bogatstva postali demokratičniji i pravedniji i kako i bi se marginalizovanim društvenim grupama obezbedili prostor i uloga u javnom odlučivanju.
Javno zastupanje se definiše kao promocija neke ideje ili uticanje na politiku, finansijske tokove i druge političke određene aktivnosti. Sigurno ne predstavlja jednokratnu aktivnost. Na protiv, to je proces delovanja sa ciljem postizanja poželjnih promena u društvu kako bi odnosi moći i raspodele bogatstva postali demokratičniji i pravedniji i kako i bi se marginalizovanim društvenim grupama obezbedili prostor i uloga u javnom odlučivanju.
Strategije javnog zastupanjaimaju ima za cilj uticaj na donosioce odluka na lokalnom, regionalnom, nacionalnom ali i na međunarodnom nivou, posebno vodeći računa o tome:
- Ko odlučuje – visoki predstavnici lokalne vlasti, sudije, ministri, savetnici, direktori.
- Ša se odlučuje – politike, zakoni, nacionalni prioriteti, usluge, programi, institucije, budžeti.
- Kako se odlučuje – pristup građana informacijama i samom procesu, obim konsultacija, polaganje računa i pristupačnost donosiocima odluka grašanima i drugim zainteresovanim licima.
U različitim delovima Srbije građani uglavnom javno zastupanje vezuju za sledeće pojmove: braniti, obezbediti rešenje, uticati, promeniti, ubediti, privući pažnju, promovisati, lobirati i tako dalje.
Ovaj tekst je sačinjen sa ciljem fokusiranja javnog zastupanja u širem smislu, na one napore koji su usmereni ka promeni politika, pozicija ili programa bilo koje institucije. Pre svega, ne trebamo brkati koncepte koji sadrže slične elemente. Ovi koncepti su: informisanje, obrazovanje i komunikacija (IOK), socijalni marketing, odnosi sa javnošću i drugi. Osnovno je da razmišljamo o tome koji je od koncepata najbolji za postizanje promena koju želimo da ostvarimo.
Da bi sebi olakšali definisanje razlika između različitih koncepata kojim aželite da utičete na promene u okruđenju, postavite sebi sledeća pitanja:
-Koji je zadatak vaše IOK akcije ili kampanje?
Ovaj tekst je sačinjen sa ciljem fokusiranja javnog zastupanja u širem smislu, na one napore koji su usmereni ka promeni politika, pozicija ili programa bilo koje institucije. Pre svega, ne trebamo brkati koncepte koji sadrže slične elemente. Ovi koncepti su: informisanje, obrazovanje i komunikacija (IOK), socijalni marketing, odnosi sa javnošću i drugi. Osnovno je da razmišljamo o tome koji je od koncepata najbolji za postizanje promena koju želimo da ostvarimo.
Da bi sebi olakšali definisanje razlika između različitih koncepata kojim aželite da utičete na promene u okruđenju, postavite sebi sledeća pitanja:
-Koji je zadatak vaše IOK akcije ili kampanje?
Mogući odgovor je: podići svest/promeniti ponašanje.... To praktično znači da, ako želite da građani prepoznaju rad vašeg, recimo, udruženja građana (OCD/NVO)u vašem okruženju, upznaćete ih sa vašim aktivnostima, i time podstaći da promene svoj stav prema vašoj organizaciji, imajući u vidu negativan odnos građana prema NVO sektoru kod nas.
-Ko je „ciljana“ publika IOK akcije ili kampanje?
-Ko je „ciljana“ publika IOK akcije ili kampanje?
Mogući odgovori uključuju: žene, muškarce, omladinu, stanovnoke nekog unapred određenog geografskog područja. U slučaju vaše kampanje za prepoznavanje vaše organizacije u vašem okruženju vaša kampanja će verovatno biti usmerena ka stanovnicima vaše opštine, odnosno prema građanima, novinarima, zaposlenima i odbornicima u lokalnoj samoupravi.
-Kako ćete meriti uspeh vaše IOK kampanje?
.......
Naglasak je na sledećem: javno zastupanje se razlikuje od ostalih koncepata/pristupa zato što uvek teži da menja politiku ili program – javne resurse.
To je jedini i pravi razlog zašto lokalne samouprvave ali i državne uprave još uvek ne prihvataju NVO za partnersku saradnju.
Bilo bi fer od vas ga iskreno odgovorite na aledeća pitanja
-Da li bi deo svojih mesečnih prihoda delili sa nekim svojim rođakom?
-Da li bi nekoj od svojih rođakinja dozvolili da vam, ulaskom u kuću sredi prepunu susoperu?
Dragi moji, novac se teško deli a vlast još teže.
Нема коментара:
Постави коментар
Pišite, komentarišite, predlažite, kritikujte, postanite član ovog foruma.
Vaš mali komentar može biti veliki doprinos uspostavljanju boljitka za veselo detinjstvo svakog deteta.